Ερευνητικό Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου
Marketing and Sustainability Workshop
Το Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου, του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων που αναπτύσσει για τη διάχυση της γνώσης προς την κοινωνία και την εξωστρέφειά του διοργανώνει διαδικτυακό Workshop με θέμα "Marketing & Αειφορία" στις 31 Μαΐου 2021 (17:00 μμ).
Στο Workshop θα συμμετέχουν εκπρόσωποι κορυφαίων επιχειρήσεων που αναπτύσσουν την δραστηριότητά τους στην Ελλάδα, σε βασικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως ο αγροδιατροφικός κλάδος, η εστίαση, ο τουρισμός κ.α. Θέμα της συζήτησης αποτελεί η σύνδεση των σύγχρονων στρατηγικών του Μάρκετινγκ με την αειφόρο ανάπτυξη και τους στόχους της Agenda 2030.
Στόχος του workshop είναι να καλύψει ένα φάσμα αειφορικών πρακτικών ώστε να ενημερώσει το κοινό για τις εναλλακτικές πράσινες συμπεριφορές των επιχειρήσεων και τη συμβολή τους στη βελτίωση του περιβάλλοντος [για παράδειγμα μείωση πλαστικού, ανακυκλώσιμες και επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες, αποτύπωμα άνθρακα, απώλεια και σπατάλη τροφίμων, μείωση χρήσης νερού, υιοθέτηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κ.α.].
Ο συντονισμός και η οργάνωση του Workshop θα γίνει από το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων και συγκεκριμένα από τον κ. Προκόπη Θεοδωρίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή Μάρκετινγκ, Πρόεδρο του Τμήματος και Διευθυντή του Εργαστηρίου.
Το workshop θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (https://elam.gr/).
ΕΓΓΡΑΦΗ!
https://upatras-gr.zoom.us/ webinar/register/WN_ AM98YJ27RxC8YzLvd0b68A
ΕΓΓΡΑΦΗ!
https://upatras-gr.zoom.us/
Το Ερευνητικό Εργαστήριο
Το Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου, ξεκίνησε να λειτουργεί θεσμοθετημένο το 2003. Αποστολή του είναι η διερεύνηση των σύνθετων ζητημάτων της σύγχρονης επιχειρηματικότητας και η μελέτη των παραγόντων που την διαμορφώνουν με εστίαση στον κλάδο τροφίμων. Για τον σκοπό αυτό, το εργαστήριο διεξάγει έρευνες που καλύπτουν ζητήματα τόσο των επιχειρήσεων τροφίμων όσο και των επιχειρήσεων όλων των κλάδων γενικότερα.
Food Loss & Waste
Η σπατάλη τροφίμων αναφέρεται στη μείωση της ποσότητας ή της ποιότητας των τροφίμων η οποία είναι αποτέλεσμα ενεργειών των λιανοπωλητών, των προμηθευτών και των καταναλωτών (SOFA, 2019).
Απώλεια και σπατάλη τροφίμων παρατηρείται σε όλα τα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού τροφίμων: στην αγροτική παραγωγή, μετά τη συγκομιδή και στην αποθήκευση, στην επεξεργασία, στη διανομή και στην κατανάλωση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών, στις ανεπτυγμένες χώρες, το μεγαλύτερο μέρος της σπατάλης τροφίμων λαμβάνει χώρα στο επίπεδο της διανομής (λιανεμπόριο) και στην τελική κατανάλωση (εταιρείες κέτερινγκ, εστιατόρια, νοικοκυριά). O Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων αναφέρει ότι περίπου το 1/3 των τροφίμων που παράγονται για κατανάλωση από τον άνθρωπο σε όλο το κόσμο σπαταλιέται κάθε χρόνο, αυτή η ποσότητα εκτιμάται σε 1,2 δις τόνους κατάλληλων προς κατανάλωση από τον άνθρωπο τροφίμων.